کرک شدن بازی‌های رایانه‌ای به مرور غیرممکن می‌شود
دی ۲۳, ۱۳۹۴

پاسخ معاون وزیر ارتباطات درباره پیامک‌های تبلیغاتی: سامانه‌ مدیریت پیامکی راه‌اندازی می‌شود

به گفته‌ی معاون وزیر ارتباطات، سامانه‌ مدیریت پیامک تبلیغاتی در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود و بر اساس آن مشترکان می‌توانند تبلیغات دریافتی را به تفکیک ارسال کننده، فعال یا غیرفعال کنند و از تبلیغات مفید بهره‌مند شوند.

بر اساس گزارش مرتضی براری،‌ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در فاز اول در راستای حمایت از حقوق مشترکان به منظور حذف پیامک‌های انبوه، مصوبات ۱۳۳ و ۱۴۷ در تاریخ ۹۰/۱۱/۲۵ و ۹۱/۶/۵ را ارائه کرده است تا مشترکان بتوانند با ارسال کدهایی همه پیامک‌های تبلیغاتی خود را حذف کنند.

وی به فاز دوم فعالیت وزارت ارتباطات اشاره و اعلام کرد که وزارت ارتباطات در شهریور ماه امسال از اپراتورها خواست تا سامانه‌ای را طراحی کنند و مشترکان با استفاده از آن بتوانند پیامک‌های تبلیغاتی را مدیریت کنند. در این راستا اپراتورها نیز اقدامات لازم را انجام داده‌اند و این سامانه در آینده‌ای نزدیک بهره برداری می‌شود. البته مشترکان با لحاظ کردن سرشماره پیامک‌های تبلیغاتی می‌توانند خودشان پیامک‌ها را مدیریت کنند.

براری درخصوص قیمت پیامک‌ها گفت:

قیمت هر پیامک خدمات ارزش افزوده متناسب با نوع خدمت پیامک، بین ۳۵ تا ۲۰۰ تومان است که به مخاطب نیز اعلام می‌شود.

وی در مورد پیامک‌های مربوط به سرویس‌های ارزش افزوده اعلام کرد که این گونه سرویس‌ها پس از اطلاع رسانی توسط اپراتور صرفاً به تقاضای خود مشترک فعال سازی می‌شود و با فعال سازی آن نیز در پایان هر پیامک درباره تداوم این سرویس نیز از مشترک سوال می‌شود.

به گفته‌ی وی و بر اساس گزارش وزیر ارتباطات، نظارت بر محتوای پیامک‌ها، مطابق مصوبه شورای عالی فضای مجازی، بر عهده وزارت ارشاد است و کمیته‌ای زیرنظر وزیر ارشاد تشکیل شده که وزارت ارتباطات نیز عضو این کمیته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *