شبکه اجتماعی Vero ، رقیبی جوان برای اینستاگرام
شبکه اجتماعی Vero ، رقیبی جوان برای اینستاگرام
اسفند ۲۱, ۱۳۹۶
7 نکته برای دستیابی به بالاترین سطح کارایی MySQL
۷ نکته برای دستیابی به بالاترین سطح کارایی MySQL
فروردین ۱۴, ۱۳۹۷

سئو و تاثیر آن بر سایت شما

سئو و تاثیر آن بر سایت شما

سئو و تاثیر آن بر سایت شما

سئو و تاثیر آن بر سایت شما

 

قبل از هر چیز بهتر است بدانیم دقیقا سئو چیست . مفهوم سئو طی ۱۰ سال اخیر تغییرات بسیاری داشته است و با آپدیت های گوگل و به روزرسانی‌های الگوریتم‌های آن تکنیک های جدیدی برای موفقیت در سئو ارایه شده اند. ولی در طول این ۱۰ سال هدف سئو یکسان باقی مانده و این هدف چیزی نیست جز کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل.

در حال حاضر موتور جستجوی گوگل محبوبترین موتور جستجوی جهان است که روزانه ۷ میلیارد عبارت در آن جستجو می‌شود. با جستجوی هر عبارت لیستی از نتایج به کاربر نمایش داده می‌شود که با کلیک بر روی هرکدام به صفحه ای از یک سایت اینترنتی ارجاع داده میشود.

سایت‌هایی که جایگاه بهتری در این رتبه بندی داشته باشند شانس بیشتری برای جذب بازدیدکننده و در نتیجه فروش بیشتر خواهند داشت.

چطور سئو سایت خود را بهبود دهیم؟

نزدیک به ۲۰۰ فاکتور بر رتبه بندی نتایج در گوگل تاثیرگذار هستند. برخی از آن‌ها تاثیر بیشتر و برخی تاثیر کمتری دارند ولی برای کسب جایگاه مناسب و رسیدن به رتبه ۱ گوگل بهتر است که همه آن‌ها را در نظر بگیریم.

تکنیک ها و استانداردهای سئو به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود. دسته اول با نام SEO On page شناخته شده و دسته دوم SEO off page نامیده می‌شود.

SEO on page یعنی تمام استانداردهایی که در طراحی سایت، تولید محتوا و استراتژی لینک سازی داخلی باید رعایت شود. یعنی هر محتوایی که در سایت شما نمایش داده میشود می‌تواند بر آن تاثیرگذار باشد. علاوه بر خود محتوا نحوه ارایه آن نیز توسط گوگل بررسی میشود. در نتیجه فاکتورهایی مانند طراحی ریسپانسیو سایت، سرعت نمایش صفحات، تجربه کاربری مناسب و … نیز می‌توانند از عوامل موثر در SEO on page باشند.

SEO off page یعنی معرفی سایت شما در فضای اینترنت. هرچقدر سایت شما توسط صفحات اینترنتی بیشتری معرفی شده باشد و از آن‌ها بک لینک دریافت کند اعتبار شما افزایش یافته و جایگاه بهتری در صفحه اول گوگل خواهید داشت. مهمترین روش هایی که در این بخش به شما کمک می‌کنند؛ فعالیت در شبکه های اجتماعی، خرید رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک و تکنیک‌های کسب بک لینک رایگان هستند.

برای یادگیری این تکنیک‌ها شما نیازمند آموزش مستمر و مطالعه دقیق هستید.

چرا باید صفحه اول گوگل باشیم؟

کاربرانی که در گوگل جستجو می‌کنند معمولا دوست دارند به سرعت جواب مورد نظر خود را پیدا کنند. تجربه مثبت آن‌ها از جستجو در گوگل موجب شده تا به پیشنهادات آن اعتماد کرده و سایت‌هایی که جایگاه بهتری دارند را بیشتر انتخاب کنند.

بررسی آماری از رفتار کاربران در هنگام جستجو نشان می‌دهد که رتبه ۱ گوگل بین ۳۵ تا ۵۰ درصد کاربران را به خود جذب می‌کند و با بیشتر شدن این رتبه شانس شما برای کلیک کاهش می‌یابد. می‌توان گفت در حال حاضر ۹۵ درصد کاربران هرگز وارد صفحه دوم نتایج جستجو نمی‌شوند و همین موضوع ساده نشان دهنده اهمیت حضور در صفحه اول گوگل است.

سئو چیست و چه تاثیری بر موفقیت یک سایت دارد؟

نمودار بالا میانگین درصد کلیک کاربران بر روی هر رتبه از نتایج گوگل را نمایش میدهد. حضور در صفحه اول گوگل معمولا با استفاده از تکنیک های سئو on page‌ و با تولید محتوای اختصاصی و ارزشمند انجام می‌شود ولی برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر و حتی دست‌یابی به رتبه ۱ گوگل باید توجه ویژه ای به سئو off page و کسب بک لینک از سایت های معتبر داشته باشیم.

ثبت سایت در گوگل وبمستر تولز

یکی از مشکلات مدیران سایت‌ها فهم جایگاه واقعی خود در نتایج جستجو است. بسیار دیده‌ایم که با جستجوی عبارت در منزل جایگاه سایت خود را صفحه اول گوگل می‌بینیم ولی با جستجوی همان عبارت از محل کار در صفحه دو یا سه نتایج هستیم. در این شرایط نمی‌توان جایگاه واقعی سایت را مشخص نمود.

رتبه بندی نتایج گوگل به کاربری که جستجو میکند نیز  وابسته است. بعنوان مثال نتایج جستجو برای یک کاربر از ایران با نتایج همان جستجو برای یک نفر از هلند می‌تواند تفاوت‌های بسیاری داشته باشد. علاوه براین فاکتورهایی مانند اکانت گوگل، سابقه جستجوهای پیشین، موبایل یک دسکتاپ بودن دستگاه و … نیز می‌توانند نتایج جستجو و جایگاه سایت شما را تغییر دهند.

گوگل بهترین و معتبرترین مرجع برای اعلام رتبه واقعی شما در نتایج گوگل است. موتور جستجوی گوگل ابزاری را با نام google search console معرفی کرده است که به شما اجازه می‌دهد پس از ثبت سایت و تایید هویت خود اطلاعات آماری جستجوی کاربران را دریافت کنید.

در بخش Search Analytics اطلاعات دقیقی از عبارات جستجو شده توسط کاربران، تعداد جستجو، جایگاه متوسط شما و تعداد افرادی که بر روی سایت شما کلیک کرده‌اند نمایش داده می‌شود. همچنین گوگل وبمستر به شما کمک می‌کند وضعیت سلامت و کارایی سایت خود را مدیریت کنید. برای استفاده از این ابزار قدرتمند اولین قدم ثبت سایت در گوگل است.

.

.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *